Hallux valgus ili deformacija zgloba palca

Kod deformacije zgloba palca, poznate i kao hallux valgus (čukalj), karakteristično je to da je palac postavljen pod kutem u odnosu na ostale prste stopala zbog čega nakon nekog vremena i ostali prsti zauzimaju neprirodan položaj. Stopalo se širi, pacijent zbog toga počinje nositi sve šire cipele ali to ne rješava sve veće bolove u zglobu palca zbog koštane izrasline s vanjske strane glavice zgloba.

Hallux valgus (čukalj) najčešće je uzrokovan statičkom deformacijom (spuštenim svodom stopala) ili kao posljedica upalnih bolesti poput artritisa (reumatoidnog ili psorijatičnog). Tegoba je znatno češće prisutna kod žena nego kod muškaraca, a struka smatra da je uzrok prvenstveno genetski (nasljedni), zatim spuštena stopala te preopterećenje (nošenje neadekvatne obuće poput visokih peta).

Nakon pojave deformacije palca, ona se može usporiti korekcijom i rasterećenjem prednjeg svoda stopala te vježbama muskulature. Kako vrijeme odmiče i dob pacijenta se mijenja, palac postaje sve manje gibljiv zbog degenerativnih promjena bazalnog zgloba a pojavljuju se i popratne pojave na ostalim prstima.

Operacija i oporavak

Deformacija zgloba palca liječi se jedino operativnim zahvatom u cilju korekcije položaja. Nakon većine operativnih zahvata osobe su ograničeno mobilne, uz postoperativnu rehabilitaciju u trajanju od 15 do 30 dana u cilju korekcije položaja, smanjenja bolova i povratka funkcije.

Indikacije za operativni zahvat:

• Bol prilikom pomicanja zgloba.
  • Deformacija zgloba palca.
  • Bol ili poteškoće pri nošenju obuće.
  • Nevoljkost sudjelovanja u društvenim aktivnostima.