Burzitis ramena

Burzitis ramena je akutna ili kronična upala burze, sluznih vrećica koje smanjuju trenje i tako olakšavaju pokrete. Upala burze uzrokovana je učestalim pritiskom na određeni zglob.
Neke aktivnosti pogoduju nastanku burzitisa, primjerice:

• slikanje
  • tenis, golf, skijanje i bacački sportovi
  • vrtlarenje

Ali i bolesti poput reumatoidnog artritisa, tiroidnih poremećaja ili infekcije također mogu dovesti do pojave burzitisa ramena.

Koji su simptomi?

Najčešći simptom je bol u ramenu, a pacijenti nam često opisuju i osjećaj «smrznutog ramena» odnosno ukočenosti i smanjenog opsega kretnji ramena.
Dijagnoza se postavlja kliničkim pregledom na kojem se ustanovi oteklina na bolnom mjestu. Ako je oteklina posebno bolna i crvena (prepatelarna ili olekranonska burza), potrebno je izvršiti punkcija u lokalnoj anesteziji u cilju isključivanja infekcije ili odlaganja uratnih kristala. Ako burzitis potraje ili sumnjamo na infekciju, dodatno se radi RTG nalaz.

Liječenje

Liječenje burzitisa ramena ovisi o mnogo faktora i najuspješnije je kada se započne što ranije moguće. Ako se radi o aseptičkom burzitisu ramena, preporučujemo mirovanje ruke, ledenu terapiju (oblozi) kako bi se prevenirala ozljeda tkiva, fizioterapiju te uzimanje protuupalnih nesteroidnih lijekova te anestetika za smanjenje boli.
Kod septičkog burzitisa propisuje se liječenje antibiotikom kako bi se iskorijenila bakterija koja je prodrla u burzu, a nakon što se infekcija povuče pristupa se terapiji kao za aseptički burzitis.
Ako propisana terapija ne daje zadovoljavajuće rezultate, pristupa se kirurškom odstranjivanju burze.