Obiteljska i osobna psihodinamika i kreativni modeli komunikacije

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”2819″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

Obiteljska i osobna psihodinamika i kreativni modeli komunikacije

[/vc_column_text][vc_column_text css_animation=”left-to-right”]naziv je ciklusa radionica namijenjenih u prvom redu osobama koje se u svom svakodnevnom radu bave psihoterapijom, odgojem i edukacijom djece i mladih.
Radionice organiziraju i vode mr. sc. Zlatko Bastašić, neuropsihijatar i psihoterapeut i Iva Šmigovec, dječji i adolescentni psihijatar i psihoterapeut. Radionice će se održavati u Poliklinici TERAPIJA.

Radionice su iskustveno- edukativne, a sastojat će se od dva dijela: uvodnog, teorijskog baziranog na načelima i učenjima psihoterapije, što podrazumijeva uvid u individualnu i obiteljsku psihodinamiku. Težište će svaki put biti na drugoj temi. U drugom, praktičnom, dijelu primjenjivat će se načela sistemske teorije, s težištem na obitelji i osobnom razvoju te zajedničkom istraživanju.
U težnji da prebrode dihotomiju između teorije i prakse, voditelji će se voditi Winnicottovim načelom da su u igri dijete i odrasla osoba ravnopravni partneri, u ovom slučaju to su edukatori i edukanti. U fokusu radionica bit će igra kao preduvjet kreativnosti i umjetnosti i sredstvo ostvarenja. Winnicott je smatrao da i odrasle klijente treba dovesti do stanja u kojem se mogu poigrati s asocijacijama, simbolima i metaforama. Nažalost, čak i u mnogobrojnim edukacijama igra je slabo zastupljena ili posve marginalizirana.[/vc_column_text][vc_column_text]

Zašto kreativni modeli komunikacije?

[/vc_column_text][vc_column_text css_animation=”right-to-left”]Kretivnost, tj. stvarenje u osnovi je čovjekova postojanja i način samospoznavanja, izražavanja i samoaktualizacije. Prema Winnicottu, biti kreativan znači istinski živjeti. A to znači i tragati za novim mogućnostima i optimalnim načinima komunikacije. Modeli su konkretne teme izražene na umjetnički način. Komunikacija je razmjena informacija.[/vc_column_text][vc_column_text]

Koji su ciljevi naših radionica?

[/vc_column_text][vc_column_text css_animation=”left-to-right”]Prepoznavanje važnosti rada na sebi , razvijanje osobnih potencijala te istraživanje vlastitog položaja u odnosima u obitelji, radnoj sredini i grupi općenito, kako bi se proširile granice vlastitog sebstva i tako ostvarila punoća života te omogućilo polaznicima radionica bolje razumijevanje procesa koji se odvijaju u obitelji, grupi i pojedincu. Otkrivanje vlastitih stvaralačkih potencijala i radosti kreiranja.

Jedan od ciljeva je i podijeliti s polaznicima radionice znanje i dugogodišnje iskustvo koje su voditelji stekli u radu s djecom, adolescentima i odraslima te praktično znanje i vještine iz psihijatrijske odnosno psihoterapijske ordinacije, kako bi se teorijsko znanje polaznika proširilo i povezalo s praktičnim vještinama.
[/vc_column_text][vc_column_text]

Teme

[/vc_column_text][vc_column_text css_animation=”left-to-right”]
  1. Životni obiteljski ciklus – Obitelj kao sistem, struktura obitelji, komunikacija u obitelji
  2. Mladić i djevojka – od susreta do braka i roditeljstva
  3. Roditeljstvo – prelazak iz dijade u trijadu; obitelj s malim djetetom
  4. Obitelj s djetetom – od polaska u školu do puberteta
  5. Pubertet
  6. Adolescencija
  7. Ispražnjeno gnijezdo, mirovina i smrt roditelja
  8. Alternativni oblici partnerskog života i obitelj – samohrani roditelji,   istospolni roditelji…
  9. Obitelj i transgeneracijsko prenošenje
  10. Završna radionica – odvajanje (separacija)
[/vc_column_text][vc_column_text]

Struktura radionica

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text css_animation=”left-to-right”]Predavanje o vodećoj temi. U fokusu su obiteljska dinamika specifična za određeno fazu životnog obiteljskog ciklusa i osobni razvoj.

Diskusija nakon predavanja odvija se u grupama.

U praktičnom dijelu radionice težište je na osobnom iskustvu i zajedničkom istraživanju. U fokusu su igra i umjetnička izražajna sredstva.
U okviru zadane teorijske teme dio radionice bit će posvećen prezentaciji kliničkog slučaja – pacijenta. Diskusija nakon prezentacije kliničkog materijala omogućit će polaznicima psihodinamsko razumijevanje određenog problema i psihodinamike odnosa pacijenta i obitelji, odnosno stjecanje uvida u tu problematiku. Posebno će se pozornost obratiti na kontratransfer psihoterapeuta. Bit će govora i o fenomenu projekcije i projektivne identifikacije u radu s djecom, adolescentima i vrlo regresivnim odraslim pacijentima.

Umjetnička sredstva: scenski izraz (psihodrama, scenska igra lutkama i maskama, pantomima,) različiti oblici likovnog izraza, fotografija, glazba, film i ostalo…[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_gallery interval=”3″ images=”2822,2823,2824,2821″ img_size=”full”][vc_btn title=”Rezervirajte svoje mjesto na radionici!” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_icon_fontawesome=”fa fa-check” button_block=”true” add_icon=”true” link=”url:%23row3||”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css_animation=”left-to-right”]Umjetnički izraz je autentičan samo ako je stvaran. Materijal iz osobne povijesti postaje materijal za umjetničku kreaciju, ali i materijal za osobnu analizu. U toj analizi grupa ima osobito važnu ulogu. Stjecanjem uvida u zamršene mehanizme našeg nesvjesnog možemo te mehanizme mijenjati i u konačnici aktivno djelovati. Ne samo da se život prelijeva u umjetnost već se i umjetnost prelijeva u život i oplemenjuje ga i mijenja. Svaki član grupe ima mogućnost poniranja u sebe, a može to podijeliti i s grupom. Zajednički rad osnažuje i skupinu i pojedinca.

O scenskoj igri
Autori su se odlučili za scensku igru lutkama, maskama, predmetima i figurama jer se radi o umjetničkoj formi koja objedinjuje brojne umjetničke izraze (likovni, glazbeni, filmski, književni, kao i pantomimu, pokret, animaciju itd.)
Takva forma daje polaznicima radionica priliku da na trenutak budu pisci scenarija, dramaturzi, redatelji, glumci, a bogme i publika, pa čak i kritičari koji ocjenjuju nastalo djelo.

Radionice pod imenom kreativni modeli komunikacije nisu zbirka recepata. One su oblik korištenja umjetničkog izraza u istraživanju i razumijevanju mehanizama ključnih za funkcioniranje obitelji i razumijevanje sebe.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row el_id=”row3″][vc_column][vc_separator][vc_empty_space height=”40px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

Prijava na radionicu

Prva radionica će se održati u petak 12.2.2016., s početkom u 17h,

a završetkom u subotu 13.2.2016. u 18h.

Cijena po polazniku je 750kn, a informacije o načinu plaćanja dobit ćete putem e-maila po prijavi na radionicu.

Broj mjesta je ograničen na 15.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

Vaše ime i prezime (obavezno)

Vaš e-mail (obavezno)

Kontakt telefon

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator][/vc_column][/vc_row]