Sindrom bolnog ramena – sindrom sraza – sindrom smrznutog ramena

sindrom bolnog ramenaSindrom bolnog ramena je vjerojatno najčešće bolno stanje u ramenu a uzrokovano je mehaničkim sudarom (srazom) nadlaktične kosti i lopatice. Nastaje postupno, u pravilu bez ozljede. Uobičajena tegoba je bolnost ramena tijekom noći, otežano odmicanje ruke od tijela i izvođenje rotacijskih kretnji u ramenu. Nerijetko se javljaju i bolovi te trnjenje niz ruku, ponekad i do prstiju. Bolesnici se javljaju u ambulantu ponekad i mjesecima nakon početka tegoba, međutim liječenje je tada mnogo teže.
Uzroci nastanka bolova uz ograničenje kretnji mogu biti različiti. Poremećaji u statici i biomehanici vratne i prsne kralježnice, slabost mišića uz lopatice, oštećenja mišića i tetiva rotatorne manžete, upalna stanja u ramenu i mnogi drugi. Burzitis i tendinitis (tendonitis) rotatorne manžete su najčešći uzročnici bolova, smanjenja snage mišića i smanjenja opsega kretnji koji mogu uzrokovati subakromijalni sraz. Mogu se pojavljivati samostalno, ali i u kombinaciji. Nadalje, tendinitis može prijeći i u stadije većih oštećenja tetiva rotatorne manžete – pojavu kalcifikata, djelomičnu (parcijalnu) ili kompletnu rupturu tetiva.

Liječenje svakog od sindroma bolnog ramena započinje provođenjem fizikalnih terapija, postupcima ublažavanja bolova, povećanja opsega kretnji i jačanjem mišića uz korištenje lijekova protiv bolova, protuupalnih lijekova te primjena blokada – ubrizgavanje protuupalnih sredstava u žarište. Premda se tegobe mogu uspješno ukloniti ovakvim neoperativnm postupcima, u određenim slučajevima potrebno je i operativno liječenje. Prednost u operativnom liječenju imaju minimalno invazivni zahvati. U Poliklinici TERAPIJA koristimo se artroskopskim operacijama.

Sindrom smrznutog (ukočenog) ramena obično je samo jedna od faza drugih bolnih stanja u kojima dolazi do izraženo smanjene pokretljivosti u ramenom zglobu. U užem smislu riječi, radi se o pojavi upalnih priraslica čahure ramena (adhezivni kapsulitis). Početno liječenje je uvijek konzervativno (neoperativno), no ako se ne postigne znatnije poboljšanje pristupa se artroskopskom čišćenju (toaleti) čitavog ramenog zgloba. Taj način liječenja je vrlo uspješan, te brzo dovodi do znatnog poboljšanja – gubitka bolova i povećanja opsega kretnji.